Här nedan finner du information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument när du försöker handla i Egots webbutik.

Priser

Priserna inkluderar allt utom själva produkterna, även Egots mervärdesskatt (fn 100%). Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar etc. Dessa meddelas inte ens vid beställning.
Alla priser anges i EUR (Egots Utländska Riksdaler).
Egot EB innehav E-skattebevis.

Betalning

Order med värde över 1000 EUR; fraktkostnad 0 EUR, betalning sker kontant.
Order med värde under 1000 EUR; fraktkostnad 60 EUR, betalning sker kontant.

Cash is king!

Leveranser

Inga av våra leveranser sker med Posten och postpaket. Det skulle ha inneburit att godset ankommer till Postens serviceställe, tex ett närliggande postkontor, en ICA-affär eller en bensinstation på din hemort. När godset anlänt skickas en avi hem till dig. Om du anger ditt mobiltelefonnummer vid beställningen så får du ett sms när paketet anlänt och du tjänar en dag på leveranstiden.

Normalt har du dina varor inom sju arbetsdagar förutsatt att varan finns på lager. Leveranstid för skräddarsydda persedlar bestäms helt och hållet av kundens storlek och önskemål om persedlarnas utformning (och skräddarens tid).

Du kan bevaka paketet och hämta det en dag tidigare på ditt närmaste postkontor om du anger kollinummer.

För alla outlösta paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad (fn 198 EUR).

Garanti och köptrygghet

Helt nöjd eller pengarna tillbaka, det är din garanti.

Egot erbjuder dig 30 dagars bytes/returrätt på alla varor som är köpta hos oss. Kom ihåg att varan skall vara oanvänd och i originalförpackning.

Vid en eventuell retur använd dig av postens "postorder kundretur" (begär kod 29) och skicka till oss. Märk paketet med "Kundretur".

Returfrakten betalas av kunden och vi står för frakten tillbaka till dig vid alla byten.

Återbetalning

Vid återbetalning lämnar vi tillbaka EXAKT SAMMA sedlar som du försökte betala med. Det är en del av vår nöjd-kund-garanti.

Reklamation

Om produkten inte skulle motsvara dina förväntningar, kan du givetvis reklamera varan till oss. Vid en eventuell reklamation kontakta alltid oss så hjälper vi dig vidare med reklamationsärendet.

"Bränt barn får gå med rumpan bar"